Apple touch iPod touch 16GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple touch iPod touch 16GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

roos4567 07-03-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb gisteren mijn iPod touch 16GB binnengekregen..
all i can say is waaaauw. Wat een super ding! Gelijk muziek eropgezet (op het enigszins vervelend werkende iTunes) en ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop. De coverflow is fantastisch en ook wordt de muziek mooi afgespeeld. Het is een investering, maar hij is het ook helemaal waard!

huger 07-02-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Echt perfect, alleen al het uitpakken. tegenwoordig met nieuwe acc van apple ook te gebruiken voor bv skype etc en bv muziek-herkennings sofware.
Acc bevat 2 oordopjes en microfoontje. Hier krijg je echt geen spijt van. 3 dagen in bezit een feest om hem aan te zetten, veel gratis software beschikbaar op ieder gebied.

Daan Paul 01-01-2009
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Gebruik nu ongeveer een half jaar een iPod Touch 16 Gb (first gen touch). Ben razend enthousiast. Zo veel meer dan mp3 speler. Agenda, contacts, email en draadloos toegang tot internet. Allemaal heel gebruikersvriendelijk. Ik koppel met even groot gemak aan mijn Sony DAV IS50 set en beschik dan over alle muziek en bedien mijn iPod via de TV. Wil absoluut niet meer zonder.

PetervdVelde 09-12-2008

Zeer gebruikersvriendelijk.
Ipod laat zich middels iTunes zeer goed synchronseren (Notebook met Vista).
Zelfs de kleinste details, zoals album illustraties. Muziekkwaliteit zeer goed, natuurlijk wel met een goede hoofdtelefoon.
Standaard applicaties op de iPod zijn functioneel en zeer gebruikersvriendelijk. M.n. de (snelle) verbinding met het internet is indrukwekkend.
Touchscreen werkt perfect. En het keyboard, wat automatisch 'opplopt' werkt lekker.
Last but not least: veel en leuke Games beschikbaar via iTunes, en niet duur.

geert2008 31-10-2008
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb de ipod touch nu denk ik bijna een jaar, EEN GEWELDIG apparaat. voornamelijk gebruik ik m voor muziek, maar omdat ik toch erg veel trein, kijk ik ook gigantisch veel films.

Het is gewoon simpel. ik heb een programma'tje om videos mee om te zetten voor op je ipod.

als je een film hebt gedownload, en je ondertiteling er langs heb gezet kan je het gewoon afspelen, maar ipod kan geen avi afspelen dus moet je m omzetten. via het programma'tje sleep je je avi ( en hij pakt automatisch je ondertiteling ) in het programma en selecteer je in welk formaat je hem wil, meestal mp4 dus. het omzetten duurt ongeveer evenlang als de film duur is. ik heb seizoen 1,2,3 en bijna 4 helemaal op mn ipod gekeken. MET ONDERTITELILNG !.

Oftewel, het is ideaal voor onderweg lekker een filmpje te kijken:)er zijn ook site's waar je films kan downloaden die al omgezet zijn, allen deze zijn zonder ondertiteling.

Gr Geert

Jordi J. 27-07-2008
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Mooi apparaat maar veel te zacht en minder mooi geluid dan de oude.

PeterVL57 07-07-2008
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Voorheen gewerkt met een iPod Nano en nu de overstap naar de iPod touch gemaakt. Ik vind het een geweldig apparaatje. Het geluid is goed (niet met de bijgeleverde oortjes, maar wel met een goede koptelefoon of via een goede stereo-installatie). De mogelijkheden zijn na 11 juli eindeloos. Na de introductie van de nieuwe software en opening van de appsshop kan je alles op deze iPod doen, wat je maar wilt. Het gebruiksgemak vind ik echt super en dat hangt nauw samen met de vormgeving. Over degelijkheid onthoud ik me van stemming. Het voelt allemaal degelijk, maar daar kan je na een paar weken weinig zinnigs over melden.

Bart A. 03-07-2008
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Geweldig leuk apparaat: ziet er prachtig uit, is wel vrij groot maar heel dun, dus toch makkelijk mee te nemen, werkt superfijn met het touchscreen, heel eenvoudig bladeren door je muziek of fotos, haarscherp beeld, goede klank, ook (juist) met dure hoofdtelefoon. Wifi natuurlijk ook altijd handig.

Kortom: super gadget!

Derthie 09-06-2008

Hey,

Ik heb de Ipod nu z'n drie maanden. Nou dik tevreden. Alleen ik heb nu wel 3x me ipod moeten restoren door het foute te downloaden via Installer. Dat was wel wat minder. Maar ondanks alles, wat een TOP Apparaat. Ik vind het gwn fijn dat touch screen. Geen stokje werkt, alleen de vinger. Heb een vrij dure Philips Koptelefoon. Maar daar komt goed geluid uit als ik hem aan sluit!. Heb sinds vandaag er een film opgezet. Nou je downlaod gwn het goeie progammatje, en de rest doet hij, Ondanks een paar instellingen. Maar echt klasse.

henk 1956 25-01-2008
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

ik heb de ipod touch nu een paar weken en ik moet zeggen dat ik altijd wat sceptisch stond tegenover mp3 muziek.Maar deze speler is werkelijk top.ik heb mijn beyerdynamic dt 931 hoofdtelefoon erop aangesloten en dat klinkt echt geweldig.mijn eigen cd's zet ik erop via i-tunes en dat klinkt net zo goed als van mijn stereo installatie.de bediening is zo mooi en makkelijk!zonder de gebruiksaanwijzing te gebruiken.alles is erg intuitief.
het wijst zich vanzelf.de bijgeleverde oordopjes van apple zijn niet zo goed.ik heb zelf de v-moda in-ear gekocht en die klinken goed voor onderweg.
al met al :een geweldige mp3 speler!

johan12 27-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

de apple ipod touch; ik heb de 8 gb.... Een waanzinnig mooi apperaat met alle mogenlijkheden maar kwa geheugen en zo minder dan vele andere mp3 spelers. Idioot duur; maar het is wel een apple en ja; het is een oogstrelend ding. Vele mogenlijkheden en ja; een ja; waanzinnig mooi hebben ding; met mooie n goed geluid; al moet je er wel veel geld voor neertellen.
Veel goeds over dit ding; maar toch wel een paar nadelen ondervonden.

Verbinding maken met de livebox van orange/wanadoo.
Nog helpdesk van apple en ook orange kunnen je niet helpen en ook ik werd door beiden van het kastje naar de muur gestuurd; zonder daadwerkelijkgeholpen te worden.
Maar de (simpele) oplossing voor draadloos internet op je apple ipod touch en de livebox van orange/ wanadoo:
Ga naar verbinding maken. Je ziet de livebox verschijnen op je display. Voer bij wachtwoord je web key in (zonder spaties dubbelle punten en punt kommas; maar geheel aan elkaar; lettende op hoofd en kleine letters) druk op het kleine knopje ONDEROP de live box. De live box begint te knipperen op zoek naar een sigaal of apperaat. Druk nu op ok op je ipod touch... Er word verbinding gemaakt met je apple ipod touch en je heb nu internet op dit hebbeding. Simpel; en dit stukje bespaart je een uur bellen naar helpdesken die dit niet weten; zowel apple als ook wanadoo.
succes te je mooie aankoop!

Gaston vd Weijer 26-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

De iPod Touch. In een woord: Fantastisch. Het is echt een prachtig apparaat.

1. Muziek
Prachtige muziekkwaliteit. Veel mensen zeggen dat iPod's zacht gaan, maar deze gaat wel hard, en de kwaliteit van de meegeleverde oordopjes is beter da ik had verwacht. De vele opties om door muziek te scrollen zijn ook handig, en het scrollen en de coverflow zijn ook erg leuk

2. Video
Ik heb meteen na aankoop een paar films geript en op de iPod gezet. De kwaliteit van de weergave op het scherm is gewoon prachtig! Films kijken hierop is niet zoals op een of ander mobieltje, maar echt heel erg mooi

3. Foto's
Door foto's navigeren gaat enorm handig. Je kan foto's uitvergroten met je vingers en je kan apparte effecten instellen voor diashows. Zonder diashow kan je een foto met je vinger wegtippen en naar de volgende gaan. De foto's worden automatisch geoptimaliseerd naar het scherm, dus als je een dwarse foto hebt kun je het scherm makkelijk draaien en het word perfect weergegeven.

4. iTunes
Gebruik ik niet, maar wel een leuke optie om muziek te zoeken en uit te proberen.

5. Safari (Internet)
Geweldig! Je gaat gewoon naar een website, dubbelklikt op een foto of artikel en het wordt automatisch aangepast! Het internetten met het toetsenbord gaat soms wat lastig, maar ik begin er al aan te wennen.

6. YouTube
Ook een superleuke optie. Je zoekt of kijkt bij populair en je ziet ze heel mooi in je scherm. De kwaliteit is beter dan op je computer. Jammer dat je geen commentaar op filmpjes kan geven

7. Agenda, Contacten, Klok, Calculator
Leuke opties, maar ik gebruik ze niet veel. Het is wel allemaal heel erg mooi gedaan

NADELEN:
- Geen reacties op YouTube
- Net iets te kleine HD
- Je kan in het hoofdmenu geen achtergrond instellen

VOORDELEN:
- Prachtig scherm
- Lange batterijduur
- Goede geluidskwaliteit
- Al het bovengenoemde.

Hans1652 23-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Te gek ding. Echt heel blij mee. Erg mooi, werkt gewoon goed. Er zouden wel wat meer programmas op moeten kunnen, maar verder echt helemaal happy mee.

Henk_nl 19-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Hiervoor had ik een 8Gb 3e gen. nano.
Ik heb de Touch 16gb gekocht voor de vodcasts. Dat vond ik zo leuk op de nano.
Wel even schrikken als je net als bij de nano de vodcasts zoekt onder Muziek / Podcasts. Ze zijn er wel, het geluid doet het ook, en het filmpje lijkt te draaien, maar het beeld is één plaatje, waar geen beweging in zit.
Het is op te lossen door (na synchronisatie van de vodcasts) gewoon naar VIDEO' S te gaan, daar staan ze, en breedbeeldig zijn ze te bewonderen. Echt prachtig.
Wifi werkt na het ingeven van de WEPcode bij mij prima, de Touch herkent iedere keer het netwerk en surfen is een genot. Was tot nog toe nooit op YouTube te vinden, maar daar gaat nu verandering in komen; ik voel het. De iTunes Wifi Store zal ik niet vaak bezoeken, want ik geloof dat het geen mp3-tjes zijn maar iets van Apples eigen formaat. En ik geloof dat je ze niet op een cd kan branden, dat branden zal wel lukken, maar iemand anders kan er niets mee. Nee iTunes Wifi Store is niet aan mij besteed, alleen voor de covers van CoverFlow heb ik de Store nodig (met een geldige creditkaart). Voor diegenen die graag coverflow willen gebruiken, daar heb je dus die creditcard voor nodig om je eenmalig aan te melden, dan krijg je de covers.

Ik was wat aan het stoeien met folies voor het beeldscherm en de rug van de Touch. Die achterop zit vertoont allemaal lelijke bubbels, en die voorop was helemaal een ramp.
Dus die heb ik er voor afgehaald.
Ik heb bij de Touch ook een Griffin iClear gekocht, het ziet er echt als een snoepie uit zo. Ben zeer tevreden, maar heb hem dan ook nog geen halve dag.
Alleen jammer dat het geluid niet veel harder kan dan max.
(Je schijnt daar overigens een progje voor te hebben om het volume op te krikken = iPod Volume Booster).

Heb van mijn mooiste foto' mapjes gemaakt met 1024x768 formaat foto' die ik nu heerlijk kan in- en uitzoomen. Net als bij de Nano opgeven dat iTunes de originele foto' (van zeg 8 Mb groot) moet synchroniseren zit er niet in. Het zou maar zo kunnen dat ik dat wel gewoon kan synchroniseren, moet ik eens proberen.

Ik heb ook Apple' Webbrowser Safari geïnstalleerd, en daar mijn favoriete bookmarks uit Firefox in geïmporteerd, echt alle bookmarks uit mijn XP Safari staan op mijn Touch.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar dat doe ik niet. De Touch is wat mij betreft een aanrader, als je eerst je handen wast ;-)

Hans.D 18-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Dit weekend gekocht. Werkt alleen met Itunes en Itunes werkt alleen met XP SP2 - kostte me de hele zaterdag om XP te upgraden.
Daarna moest Itunes opnieuw geinstalleerd worden voordat hij de Ipod touch herkende (!!??).
Prachtig apparaat, zeer sexy interface, mooi groot scherm (voor een mp3 speler).

Weet iemand hoe je covers ophaalt en op de Ipod touch zet als je geen gebruik wilt maken van de IStore?
gr. Hans

syl.the.boy 09-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb deze ipod touch sinds gisteren in bezit en ik vind het een erg mooi apparaat met heel veel mogelijkheden ten opzichte van alle andere ipods die momenteel op de markt zijn.

Ik was eerst van plan die met 8gb aan te schaffen omdat deze natuurlijk een stuk goedkoper was dan deze. Ik was eerst naar een winkel in zeist geweest maar daar hadden ze geen ipod touch.

Wel zeiden ze dat er nog een filiaal was die er nog 2 had liggen me 16gb. Dus toen be ik daar heen gegaan en daar heb ik hem uiteindelijk aangeschafd.

Ik heb hem ter vervanging van mijn sony nw-a1200 8gb mp3 speler. Deze had ik 4 maanden maar was er toch niet zo tevreden over dus heb ik deze maar aangeschafd, omdat ik zeer te spreken ben over ipod.

Mijn vader heeft er namelijk een van de 3e generatie van een aantal jaren terug en die is ook heel makkelijk in bediening.

Nu even over de ipod touch:

Het is een erg mooi apparaatje met veel mogelijkheden en een groot en helder scherm waar je gemakkelijk films op kunt bekijken.

De ondertieteling is ook erg goed terug lezen zonder er een bril bij nodig te hebben.

Ook ben ik zeer te spreken over de wifi functionaliteit. Je kunt er gemakkelijk mee het internet op. Het netwerk is ook zonder veel moeite in te stellen.

Het toetsenbordje werkt ook erg prettig (waar ik nu de review mee aan het intikken ben. De toetsen zijn net groot genoeg voor mij vingers.

In het begin was het nog wel even wennen, maar nu gaat het
prima.

De geluidskwaliteit met de meegeleverde oordopjes is redelijk goed, maar er gaat niets boven een goede koptelefoon van sennheiser (sennheiser hd 205)

De beeldkwaliteit is ook erg goed.

Verder is er ook een erg leuke film functie via internet. Je tikt gewoon wat in en er komen talloze filmpjes tevoorschijn.

Het is erg jammer dat je bestanden alleen via itunes erop kunt zetten. Itunes is wel erg gebruiksvriendelijk dus dat is een groot pluspunt.

De duur van de accu is erg goed ten opzichte van mijn vorige mp3 spelers.

Als je een mp3 speler zoekt met erg veel mogelijkheden, dan is dit de juiste keuze. Een echte aanrader. Hij is aardig aan de prijs maar dan heb je ook wat.
H

Mister Willem xxx 08-12-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb de touch al een tijdje, ge-preorderd via de applesite dus gelijk bij introductie viel hij in de bus.
Overall gezien super tevreden met dit mooie apparaat.

Pluspunten
- Kan veel, naast muziek ook oa; video's kijken in goede kwaliteit, internet surfen, agenda (sinds laatste update ook zonder crack), fotoboek. Is al met al completet dan welk ander apparaat dan ook.
-Bediening is super!
-Ziet er top uit zowel van de buitenkant als de menuvormgeving en useability.
-Internet werkt echt uitstekend, goede interface.
-Scherm is groot genoeg op met enig fatsoen video te kijken ed dit itt tot somige concurenten en andere ipods.
-Ondanks vele mogelijkheden toch licht en compact, erg dun en voelt solide

Minpunten
-Baterij gaat redelijk kort mee, zeker als je video en internet gebruikt dan is ie einde dag wel zo'n beetje leeg (vandaar 7 voor degelijkheid)
-Je kunt hem niet als flash opslag gebruiken om bestanden op te zetten (kan overigens wel met crack geloof ik)
-Internet is leuk maar er is natuurlijk lang niet overal open wifi-verbinding, zou leuk zijn als je via UMTS oid ook online kon (of als ze nu eindelijk eens wifi in de trein zouden aanbieden)
-Touchscreenbediening is super maar als je op de fiets zit en een nummertje wil skippen of hem zachter wil zetten moet je m uit je zak halen, ontgredelen en met 1 hand kloten. Levert niet altijd de meest verkeersveilige situaties op ;-)

Al met al echt een heel fijn apparaat. Is wat aan de prijs maar aan de andere kant zijn de serieuze alternatieven van Creative, Archos of I-River ook niet veel goedkoper. Als je alleen een mp3tje op de fiets wil luisteren dan ben je wel stukken goedkoper af met een Nano oid.

MaxMax1 28-10-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Geweldig leuk apperaat. Heb hem 3 weken geleden in Hong Komg gekocht. Ik had hem hier nog niet gezien. Wist zelfs van het bestaan niet. Ik ben ook in het bezit van een Iod mini, maar was toe aan een nieuwe met meer opslagmogelijkheid. Ik zag deze en was meteen verkocht.
De diverse extra's welke dit apperaat heeft is de prijs voor mij beslist waard.
Het online muziek kopen via Itune store....super. Op bekende streaming site filmpjes kijken waar een WiFi spot is....gewoon leuk.
Het geluid is super. Bedieningsgemak is des Appels. Iedereen zal snel zonder gebruikershandleiding dit apperaat kunnen bedienen.
Filmpjes ed erop zetten en verwijderen via Itune gaat gemakkelijk. Het beeld is subliem. Alle vakantiefoto's erop gezet zodat ik deze mee kon nemen en aan iedereen kon laten zien.
Ik ben om... dit is een van de leukst gadgetapperaten die ik ooit heb gekocht.
Zoek je alleen een MP3 speler... Laat deze dan liggen.... Zonde van de vele extra mogelijkheden en van je geld.
Wil je een prachtig multimedia apperaat.....KOPEN!!!

Peterro 24-10-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb de itouch nu een paar dagen in bezit en ik vind het een geweldige mp3 speler want het is veel meer dan dat en zeker als je hem kraak zodat je bij de agenda nu ook afspraken kan toevoegen, mail kan kijken en google maps kan gebruiken enz....

Het scrollen door muziek en foto`s (die er heel goed uit zien) is geweldig coverflow is erg leuk maar als je zelf covers toevoegd dan moet je ze ze klein mogelijk houden(kbs) want anders duurd het even voordat de covers tevoorschijn komt
Alles is logisch ingedeeld je vind snel wat je zoekt.
Ook het toetstenbord werkt goed ondanks mijn forse vingers zit je niet snel naast de toets die je aan klikt.

Wifi werkt goed hij vind snel netwerken die zich in de buurt bevinden.

De geluids kwaliteit vind ik niet super, laag word niet echt goed weer gegeven ook niet als je de geluids instellingen verander maar dat zal meer aan de koptelefoon liggen dan aan de itouch.

Een nadeel vind ik als je muziek luistert en bijvoorbeeld aan het interneten bent en je wilt het geluid zachter zetten dan moet je eerst op de home button klikken dan muziek en dan kun je pas het volume aan passen.
Maar dat neem ik op de koop toe want een scrolwieltje op de itouch zou het mooie design geen goed doen.
Ook de prijs is stevig maar dan heb je ook wel wat zeker met de extra functie die ik heb.

0xd020 13-10-2007
Geschreven voor: Apple touch iPod touch 16GB

Ik heb de 16G Touch vanmiddag gekocht. Veel kan ik er nog niet over zeggen omdat ik nog nauwelijks ben toegekomen aan het iPod gedeelte van dit ding. Er zit nog veel meer leuks op dit apparaat! Via wifi kom je probleemloos op je wireless netwerk. De Safari browser ongelooflijk. Hij rendert de pagina's net als op gewone computers. Met twee vingers kun je vervolgens in- en uitzoomen in de pagina. Zoiets briljants heb ik nog nooit op een mobiele browser gezien. Voor de rest kun je internetfilmpjes, foto;s en filmpjes bekijken. De user interface van dit alles is echt helemaal top! Zoals gezegd: ik heb nog lang niet alles goed kunnen testen, mede door mijn onwennigheid met iTunes. Ik hoop dat ik daar aan ga wennen. Anders heb ik altijd nog mijn fijne Cowon D2 spelertje.